Menu

På Pukka lever vi för att ta vara på allt det fantastiska naturen kan erbjuda och vi gör det genom våra prisbelönta och etiskt framställda örtteer. Vårt mål är att skapa en värld där växter spelar en viktig roll för människans hälsa och välbefinnande. Dessutom strävar vi efter att vara en förebild för andra genom att driva våra affärer på ett så hållbart och etiskt sätt som vi bara kan. 

Våra grundare, Sebastian och Tim, lade grunden till Pukka år 2001 från sina respektive hem. Sedan dess har det hänt en hel del. Idag finns Pukka i över 49 länder runt om i världen och i september 2017 blev Pukka, som ett led i att göra etiskt och hållbart välbefinnande tillgängligt för världen, en del av Unilever-familjen. 

Vår mission är att, via växter, inspirera människor till att leva ett mer medvetet liv. Varje dag är en strävan efter att skapa någonting som både människor, växter och vår planet kan dra nytta av.

Vår hållbarhetsvision 

Vi vill att Pukka ska ses som en pionjär när det kommer till att stötta ett hälsosamt leverne på såväl individ- som samhällsnivå och ur miljöhänseende. Pukka ska ha en märkbart nettopositiv, regenerativ inverkan på människor, växter och planeten. 

The story of Pukka tea

03:18

Lär känna våra grundare

Det var när Sebastian Pole hade studerat Ayurveda i tio år som han kom på tanken att ta fram örtblandningar som skulle göra gott för både människor och vår planet. Han hade då många års erfarenhet av att odla ekologiska örter och göra drycker på dem. Det var helt enkelt dags att starta ett företag som skulle skapa en positiv förändring i världen. 

Hans idéer blev snart verklighet. I en liten lokaltidning i den engelska staden Bristol såg han en annons om ett företag som precis som han själv, ville skapa något som skulle ha positiv inverkan på världen. Året var 2001 och bakom annonsen stod Tim Westwell som på grund av hälsoskäl hade börjat söka efter ett gladare och mer medvetet liv än vad han ansåg sig få ut av sin karriär inom försäljning och marknadsföring. 

Över flera koppar te gjorde Tim och Sebastian upp en plan för hur de skulle kunna förse världen med ekologiska örtteer och kosttillskott. Sedan dess har Pukka utvecklats till att bli ett av de mest framgångsrika företagen inom sin genre och återfinns idag i mer än 40 länder.

Tim och Sebastian har tillsammans utvecklat en affärsmodell som är socialt, miljömässigt och ekonomiskt regenerativ. Man erbjuder 100 % ekologiska och 100 % Fair For Life-certifierade teer och ger tillbaka 1 % av intäkterna till miljöorganisationer.  Vidare har man som ständig medlem i B-Corporation, åtagit sig att skapa något gott av sina affärer.